facebook-domain-verification=0hktdjq65f3qhvcyg7kqfzsvyspr95 <0hktdjq65f3qhvcyg7kqfzsvyspr95>
Vyhledat

5 dôvodov, prečo piť kávu pred tréningom

Kofeín má mnohé pozitívne vlastnosti, pre naše telo i zdravie (o tom si môžete prečítať tu). Možno ťa to v živote nenapadlo, ale káva dodá tvojmu tréningu nový dych, alebo skôr nádych. Kofeín totižto pôsobí na náš nervový systém tak, že podporuje miechu, dráždi svalové vlákna, znižuje pociťovanie únavy či svalovej bolesti. Pomáha všetkým športovcom podať lepší výkon, nezáleží na tom či si atlét, powerlifter, plavec, bedbintonista či futbalista.




1. Lepšia schopnosť sústrediť sa

Kofeín môže pozitívne vplývať na náladu a koncentráciu. Jeho požívaním zvyšujeme hladinu dopamínu a adrenalínu. Ak si telo však na svoju dávku zvykne, bude lepšie sústredenie pri vykonávaní športu len dočasné.


2. Vyšší fyzický aj silový výkon

Ľudia, ktorý kofeín prijímajú zriedkavejšie môžu zaznamenať výrazné zlepšenie vo fyzickom, ale aj silovom výkone, či už ide o kardiostimulárny šport, alebo o silový tréning. Znižuje svalovú únavu počas daného výkonu. MENŠIA ÚNAVA = LEPŠÍ VÝKON.




3. Rýchlejšia svalová regenerácia

Kofeín svoju rolu zohráva aj po tréningu, najmä pri regenerácií. Ak ho prijímame spolu so sacharidmi, zlepšujeme stav glykemických zásob (hlavné palivo pre svaly), ktoré sú dôležité ak cvičíte napríklad viackrát do dňa, alebo pravidelne.




4. Redukcia tukových zásob

kofeín stimuluje aj tukové zásoby v našom tele, usmerňuje svaly tak, aby bol tuk využitý ako svoje palivo pre výkon.






5. Pominie únava

Samozrejme, veď to je to, prečo kávu pijeme. Potrebujeme sa nabiť novou energiou pred výkonom, či v športe, v práci, doma. Pokiaľ si pred potrebným výkonom dáte šálku kávy, s poriadnou dávkou kofeínu, určite dosiahnete oveľa lepší výkon.



Najlepší zdroj kofeínu je z kávy. Ale ktorej však? My vám to prezradíme, najviac kofeínu získate z kávových zmesí miešaných s robustou, napríklad naša kávová zmes Maillard. Nemyslite si však to, že ak nájdete výraznú, horkú kávu, zaručí vám to viac kofeínu. Záleží to aj od toho, ako si kávu pripravujete. Výhercom je príprava kávy cez džezvu a následuje filtrovaná káva a až potom espresso.



A čo instantná káva?

Tá obsahuje výrazne menej kofeínu, ako zrnková. Nebojte sa ju vyskúšať, spoznáte chute kávy, o ktorých ste ani netušili, že existujú. napríklad taká dochuť čokolády, orieškov, či ovocia. Ktorá bude tvoja? ;-)

40 zobrazení
  • Facebook
  • Instagram

LAKAVA - ručne pražená káva

Mierové námestie 33, 911 01 Trenčín

Ak chceš mať prehľad o novinkách v našej pražiarni, prihlás sa do nášho newsletteru. Občas ti niečo napíšeme, hodíme zľavičku. 

©2018 by LAKAVA